lördag, februari 28

Shopping utan att ens vara där

Lördag då, jag mår lite bättre, antagligen penicillinet i kombinations med värktabletter. Våran bil gick sönder igår, typiskt! Så vi, jag och M, började dagen med att ta en sväng till torp och köpa nya drivknutar. Jag smet in på Hööks och köpte nytt puts så jag kan ta tag i mina sadlar och gå över tränsen snabbt igen. Efter jag dumpat M där han skulle laga bilen så åkte jag hem till Josie. Mockade och fixade.

Där får jag se att Nattis handlat en Pikeur-jacka till mej igår. Supersnygg, med tillräckligt långa ärmar! Vilket är ovanligt för en sån som jag. Alltid är armarna för korta. Jag hade även fått en sminknecesär i läder/skinn(?) från HV POLO. Riktigt elegant, sooo me! Som ni förstår så va mamma och Nattis på Eurohorse igår.

Nattis är där även idag för hon glömde ju bort att handla hälften, typiskt henne! Hon tvingade även på mej att för över pengar till henne för ett nytt täcke till Josie. 600kr fattigare vart jag helt plötsligt.  ♥

Det slutade i ett Amigo Mio All-in-one 200g. Funkar fint nu när det inte är snorkallt ute men ändå inte varmt. Jag hade ju helst velat ha ett Rambo Supreme, jag älskar dom. Men Strömsbergsgård verkade inte ha med sej dom för det första, så alternativet va Rino täcket. Men det fick bli en budget variant denna gången. Plånboken räcker helt enkelt inte till mer. Ska ju rida clinic på denna lönen liksom, *vinkar hejdå till slantarna* 


Eftersom det är pubkväll på bygdegården hemma vid idag, där jag också sitter i styrelsen för Gestad LRF, har jag sagt det förresten? I alla fall så ska jag stå i baren, nykter och städad, och servera drinkar till bygdens bönder. Haha, *blink* Antar att mjukisbyxor och fett otvättat sjukishår passar in där så fick fräscha upp mej lite. 

Vi hörs! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar