måndag, april 6

All by yourself

Ibland undrar jag verkligen om jag och min lillasyster är undantaget som bekräftar regeln eller om vi bara är allmänt mer självständiga än andra i våran ålder? Runt om kring får jag intrycket av att många med häst inte vågar/vill/'kan' åka iväg själv med den? Dom vågar inte köra bil och släp själv, träna själv eller tävla själv. Ja, vad det nu kan vara.

Varför inte? Jag menar litar du inte på din häst så mycket eller är det dej själv du inte litar på? Både jag och Nattis har kört själv med hästen från det att vi fått körkort. Vi, bägge två, har lastat in två hästar i släpet och åkt till ridhuset för att träna, själva. 

Jag åker ofta på clinics själv, därför jag sällan har några kort med mej hem. Jag åker på tävling själv om så krävs, även om jag tycker om att ha M med mej; mest för att han tar hand om mej inte för att han tar hand om Josie.

Så hur ligger det till egentligen...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar