måndag, april 6

Bildbomd!

Det är nog första gången jag kan säga ordet "bildbomb" från en clinic... Rätt så sällan jag har nån med mej när jag tränar så blir juh liksom aldrig massa bilder på mej. Mer om det där i en annat inlägg! Hursom, Nattis lyckades ta två bilder på Josie och mej som verkligen visar vad vi jobbat med i helgen, en högre topline och lyfta bogar. ♥
Här är Josie som hon gärna trivs, det är i hennes comfortzone, om jag inte verkligen håller hårt på hur hon verkligen ska gå och lyfter henne upp ur denna formen som visas. Hon sätter under sej helt okej med en okej push från bakbenen men hennes överlinje i fram är alldeles för låg vilket gör att hon automatiskt "går på bogarna", vilket i sin tur gör att hennes fina rörelser i frambenen blir lidande. Notera att detta är en jog-bild men det är överlinjen som är det viktiga.  
Här har jag lyft upp henne och henne överlinje är rak och bogarna kommer då upp. Hon sätter under sej ännu bättre i bak och får ett mycket vackrare framben. Hon får dessutom en bättre 'hold-time on the ground' vilket gör att det går långsammare. Hoppas ni förstår skillnaden i mitt babblande, men det är här hon ska vara. 


Mr Long Legs och Fröken Long Legs matchade visst idag, bägge två i rosa tröja. 

Är nöjd med min clinic denna gången, åkte hem med en bra känsla och jag vet vad jag ska jobba på ett tag framöver. Jag har inga kroppspositions problem med Josie, hon har en super kroppsposition och jag behöver inte göra triljoners med pivoter eller så utan ska bara rida rakt fram lite mer. Målet är just nu att få hennes mer solid i sin topline och få henne att svara bättre för mina skänklar när jag lägger på dom och be om mer samling/långsammare tempo. Jag ska rida henne överlag med mera hand och lite mindre ben. 

Oerhört roligt att få beröm utav Mark för att jag ridit Josie bra och att hon inte är irriterad, vilket bara hänt en gång innan. Oftast brukar jag få lite (mycket) kritik för att jag 'over riding her', alltså kräver mer än jag egentligen behöver. En olater från mej som jag tampas mycket med.

1 kommentar:

  1. Härligt, fick massa beröm av Nina sist var såå kul att man lyckas med träningen hemma mellan hennes clinicar. Kämpa på, snart tävlingsdax för oss.

    SvaraRadera