söndag, april 5

Give in the throatlatch

Är helt slut efter två dagars Clinic, förvånansvärt är att jag fick beröm av Mark och Josie har visat sej från sin bättre sida trots lite ridning innan. Har ju faktiskt bara haft två ridpass på henne sen Nina-clinicen. Enda märkbara är att hon är framtung, egentligen något jag vet om att det kommer för eller senare. Hennes topline är lite låg vilket hör ihop med det framtunga. Kommer toplinen upp kommer hennes bogar upp och hon får ett bättre rörelseschema over all.

Så helgen har bestått av att lyfta häst och få henne att ge efter när jag lyfter i "throatlatch".  Jag kan faktiskt inte det svenska ordet. När jag lyfter upp henne pekar gärna näsan utanför lodplan - inte okej.

Nu ska jag ta hand om Josie hemma sen drar vi ut med kompisgänget på bio.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar