fredag, april 17

Sårbarheten

Den där sårbarheten som våran allas Linn Olsson pratar om, den är så sann! När sånt här med Josie händer så rasar hela min värld! Jag förbereder mej alltid för det värsta och tror att nu tar allt slut. Jag va så förberedd på att Josie aldrig mer skulle kunna bli bra igen och våran tävlingskarriär skulle sluta efter bara två säsonger tillsammans. Det va över nu liksom, hade jag tur skulle hon kunna gå som avelssto.

Igår satt jag och kollade på hingsten jag funderat på över länge. Pratade med agenten i Europa för att få reda på att EU-doserna va slut för i år på just den hingsten. Kan jag ha mer otur?!?!

Fördelen med att jag verkligen förväntar mej det värsta är att jag blir euforisk när det inte alls är så farligt som jag föreställt mej. Nu kommer Josie bli bra igen och jag kan inte förklara lättnaden med ord.
 

1 kommentar:

  1. Jag är likadan, jag har i princip redan grävt gropen färdigt. Å andra sidan finns ju möjligheten då att man blir positivt överraskad istället :-D

    SvaraRadera