fredag, september 11

"Förstå inte, lär dej bara"

Det är tur jag har min farbror som är mer eller mindre mattegeni. Utan honom kommer jag antagligen inte bli nån ingenjör, matten har börjar bli rätt apsvår och jag har inte alls fått nått flyt idag. Logiken där jag kan spekulera mej till svaren är slut helt enkelt.

När jag lär mej nått vill jag inte bara lära mej utan förstå; hurdå? varför då? skulle det lik väl kunna...? Frågeställningar som kommer upp rätt ofta. Jag måste nog inse att ibland kan jag inte förstå allt utan måste bara lära mej att så är det. Svårt för en oförstående Linda!

Jag har suttit här sen tvåtiden och nu ger jag banne mej upp för idag. Imorgon, lite mer logaritmer.... Kanske lite olikheter och absolutbelopp också.

1 kommentar:

  1. Min mattelärarpappa sa alltid att det var lättare att hjälpa mig med matten i skolan eftersom jag aldrig ställde frågor i stil med dina. Min syster däremot frågade sådant och det var tydligen svårare att hjälpa till med. Hon är ekonom och jag är svensklärare idag :-D

    SvaraRadera