tisdag, september 22

Mattepluggstisdag

Det är egentligen mattejour i skolan om 45 minuter, men jag slopar den... Jag ids inte åka ner till Trollhättan för det. Just i skrivande stund känner jag inte att jag har nått att ställa frågor om heller.

Josie gav mej en sååååå fin känsla imorse. Trodde jag skulle få sota för att jag inte red igår, men icke. Redan i uppvärmningsjoggen kändes det perfekt. Bara jag nuddade hennes sidor med vaderna kände jag hur sadeln trycktes upp under mej. Halleluja-moment! Galopperna va också fina så vi känns som vi är på rätt väg.
Nala lägger tassarna på ett av dagens verk, en av många Josie-kraters.
Jag har spenderat min eftermiddag med näsan i matteböckerna. Inte riktigt så effektiv tid som annars med nästan. Trigonometri är ju intressant när man förstår nått....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar