fredag, september 18

Stormig torsdag

God förmiddag bloggishar! Hur mår ni i stormen? Jag mår relativt okej, en redig förkylning är på ingång, inte konstigt jag varit lite hängig och ofokuserad dom senaste dagarna.

Men det har inte hindrat mej från att trotsa blåsten och rida i morse. Redan innan halv tio hade jag suttit av och ridit klart. Josie gick bättre idag. Vi galopperade inga långa sträckor utan bara korta på max 10-15 meter för att få henne mer uppmärksam på mej och min hjälper. Sedan stopp och ett pivot. Ny galopp, osv.... Omständigt men effektivt.

Efter passet tvättade vi ben och oljade in hovar innan hon fick gå ut på ridbanan igen. Hon får gå där i ett par dagar då hon varit lite "skorvig" om benen. Antagligen nått utslag som kommit i hagen...  
 
Nu ska jag, utan kronologisk ordning, duscha och fräscha till mej, plugga, tvätta och packa innan vi åker i eftermiddag. Vi hörs lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar