torsdag, september 10

Kloka ord

Jag läste Jens Fredricsons blogg på Hippson och kan faktiskt bara bekräfta vad han säger. På tävling (och clinic också för den delen) kan jag vara en ganska tråkig profil. Lite socialt inkompetent kanske vissa skulle kalla det. Men det är min tävlingsbubbla(!!!); absolut, jag gör detta för att det är roligt i grund och botten men där och då, på tävlingsplatsen; då är jag inte där för att det är roligt, då är jag där för att prestera. Jag har lagt otroligt mycket pengar för att kunna vara där...

Jag är uppe aptidigt på morgonen, jag preparerar min häst ut efter min bästa förmåga, jag äter det jag behöver få i mej, jag intar sällan alkohol, jag går och lägger mej när andra sitter i sitt förtält, i sin lastbil eller what-ever fram till småtimmarna.

För mej finns det inget annat än att vara det bästa jag kan vara där och då; det inkluderar inte brist på sömn på grund av sena kvällar, alkohol i blodet, eller att vara någon annan till lags.

http://www.hippson.se/blogs/JensFredricson/att-var-bast-nar-det-galler.htm

Jag har hittat min väg till resultaten, har du hittat din?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar