tisdag, september 8

Ny klippmaskin

Jag tycket toffsiga hästöron ser illa ut. På ponny, okej. På storhäst, inte okej. Eftersom min gamla miniklippmaskin har gett upp för länge sen så har saxen varit mitt alternativ då jag inte hittat nån maskin till ett rimligt pris för ända målet. Jag har inte varit beredd på att betala tusenlappar för en maskin, samtidig som dom billigaste inte uppfyller mina krav. Många småmaskiner låter verkligen värre än en stor maskin. Inte mysigt för hästen att få den i örat direkt.

I Lilleström hittade jag dock en som kunde passa fint för runt 500kr. Klippte med den igår och jag är supernöjd! Klippte bra utan att tugga trots att Josies öron nu va rätt lurviga.

 
Fiffiga med just denna maskinen är att jag kan ställa in bladen.
 
 
Före- och efterbild. Som ni ser blev det superbra resultat! Eftersom jag använder öronproppar på Josie så är det extra viktigt för mj att hon inte har massa hår i öronen. Det är helt omöjligt att få ut propparna utan att dra i några hårstrån... Oskönt! säger Josie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar