söndag, september 6

Pluggsöndag

Min plan är att i fortsättningen hålla söndagar fria från studier och allt vad det innebär, men idag får det blir lite annorlunda eftersom jag valde att inte delta på en föreläsning i torsdags för att vara på clinic. Eftersom min clinic va bestämd sen innan jag ens fick reda på att jag skulle börja skolan så ville jag absolut vara med och det är inte så lätt att hitta ersättare för en clinic som går loss på 4000kr.


Jag hade verkligen hoppas på en grå, blåsig, regnig söndag; men icke! Då hade jag med gott samvete kunnat ta en lång sovmorgon och suttit inne hela dagen med böckerna i högsta hugg. Istället så väckte solen mej och jag kunde inte somna om. Så upp och iväg till Josie som redan va ute i hagen när jag kom. Så jag mockade och körde en tvättmaskin i stallet under tiden. Myste med Josie i hagen en stund och åkte sen hem när tvätten va klar. Josie får en ledig söndag, men i morgon blir det en tidig morgon då jag planerar att rida innan föreläsningen börjar 13:15.

Väl här hemma har jag plockat undan lite och grejat då det sett ut som sju svåra år under veckan. Mest för att jag bara kommit hem, ställt ner det jag haft i handen och dykt ner i matteboken till sovdags.

Nu ska jag ta tag i lite bygg och anläggningsteknik! I alla fall tills nästa tvättmaskin är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar