söndag, september 6

Från det ena till det andra

Bara den senaste veckan har varit full av kontraster, lite så jag är för tillfället lite fed up på kontraster och att nya saker händer. Eller nej det är jag verkligen inte egentligen, jag älskar det och jag vill att alla mina veckor ska vara som denna!

Veckan började som sagt med skola, en rejäl omställning! Jag menar i fredags förra veckan va jag heltidsarbetande, idag är jag student. För er som inte hänger med i svängarna så kom jag in på högskolan. Jag sökte lite på måfå, sen intagning, till Lantmätaringenjörs utbildningen på Högskolan Väst i Trollhättan.
Så dessa byggnader komma vara en del av mitt liv dom kommande tre åren. Vilket jag ALDRIG trodde när jag hade reservplats 81 i första urvalet. Men tji fick jag! I torsdags förra veckan så fick jag reda på att jag skulle börja skolan i måndags. Snabba ryck här i Linda Hanssons liv... 

 Efter intensiva dagar i skolan, nog mest för att jag inte var van vid att sitta i skolbänken igen, så va det skönt att bryta av och spendera tid med clinic-familjen och framför allt Josie. Lite tid borta från funktioner, ekvationer, f(g(h(x))), det va behövligt.

Gårdagen bjöd på ytterligare kontraster då den lugna atmosfären på Casa del Smevallen byttes ut mot Norway Fair Trade-hallen och European Dog Show 2015. Peppe-pupp skulle dit och visa framtassarna. Inget vidare resultat att skryta med tyvärr då han är en ung under utvecklings-hane, kroppen är stor men ännu inte helt kompatibel med sej själv.  Att efter flera timmar i bilen få landa i soffan igår kväll va en lycka. Så underbart skönt att till slut andas ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar