torsdag, februari 18

Promenad och mys

När klockan va två smällde jag ihop böckerna i skolan och åkte hem. Det fick banne mej räcka för idag då. Jag gasade hem till Josie och stallet. Eftersom hovis vart hemma och verkat lite hästar så stod hon redan inne. Tog ut Josie och bytte täcke till ett skrittmaskinstäcke, BoT, sen gick vi ut och powerwalkade i drygt 40 minuter.

Med en podd i öronen så gick vi nog kanske 3-4 kilometer. Skönt för en annan och nyttigt för Josie, tror jag. Jag rider ju aldrig ut så det där med att gå på hårt underlag som alla förespråkar så är ju inte vad Josies ben utsätts för särskilt ofta. Efteråt så mockade jag under tiden Josie chillade på gången. Sen va det stretch och massage. Jag har under ett par veckor slarvat med stretchen, vilket har märkts nu när jag tog tag i det igen, framförallt har bakbenen bakåt varit jobbigt för Josie. Men idag hade jag inget motstånd utan Josie gav mej villigt benet och lät mej föra det bakåt.

Sedan masserade jag henne med min Rusta-maskin och min häst stod med hängande huvud och bara njöt. Lite gäspningar här och där också. Det värmer i mamma-hjärtat när hon står och gäspar.♥
Tbt-bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar