onsdag, februari 24

Solig onsdag

Vilken vårdag! Solen strålar och det enda som skymtas är några stackmoln på den blå himlen. Hur underbart?!?!

Jag har landat hemma efter en sväng hos Josie. Stallet är klart och jag valde idag att backträna istället för att åka till ridhuset i solskenet. Jag ska erkänna att när det är grått och mulet har jag inte det minsta ont av att åka och rida inne, men när det är strålande sol tar det emot lite. Men ridbanan är inte riktigt ridbar hemma ännu. Då fick det bli som det blev idag.
Morgonen började med gymmet, (nähe, inte gymmet väll?), körde igenom mitt vanliga pass där jag jobbar igenom dom stora muskelgrupperna. Inspirationen till att hitta på något utöver det räckte liksom inte idag. Men jag maxade dock mitt pb i axelpress, ganska omedvetet dock. Jag höjde vikterna i måndags för jag kände att jag höll mej inom min comfortzone, så min axelpress skulle ligga på 10 kilo. Jag är jättesvag när det kommer till den övningen. Igår kändes det liksom superlätt tio ynka kilo, men idag kändes det som jag skulle lyfta ett ton. Gör två set och tittar av en slump ner på vikterna och ser att jag har pluggat pinnen i hålet för FEMTON kilo! Va fan liksom?!?! Tanken att sänka till dom egentliga tio fanns dock inte. Hade jag klarat två set så skulle jag fanimej klara det sista också. Det blev dock mycket lättare när jag visste om att jag lyfte femton kilo och inte skettunga tio kilo. Snacka om mental inställning.

Nu ska jag hitta nån typ av lunch och sen sätta mej i skolböckerna. Vi hörs senare! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar