tisdag, februari 23

Vadå rubrik?

Klockan tre stängde jag juridikboken för idag, packade ner den aptunga lagboken och travade ut till bilen. Jag gasade hem till Josie, bytte kläder och gick ut i stallet.

Jag har kommit fram till att juh mer strö Josie har desto lättare är det att mocka för henne. När det börjar bli lite mindre så river hon upp mitten av boxen och sparkar ut det lösa i kanterna. Då är det jättejobbigt att mocka! Men när hon har mer strö så river hon inte upp mitten på samma sätt utan det ligger liksom mer stilla och det är superlätt att mocka. Vilka problem man kan ha va? En hästtjejs största  problem, hur det är att mocka i boxen. Haha.
Josie va först lite stissig när jag red idag, men det släppte efter en stund, det är väll vårkänslorna som spritter i kroppen. Jag valde att idag jobba med pivoter i trav. Växlade hela tiden mellan ettor, tvåor, treor, fyror, sjuor och åttor. Joie vill väldigt gärna förekomma, men när jag blandade hela tiden så hade hon ingen som helst koll på vad som skulle komma, alltså blev hon efter en stund väldigt lyhörd samt otroligt känslig mina hjälper i positiv mening. Hennes jog blev dessutom väldigt fin när jag släppte ut henne på rakt spår. Duktiga Josie♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar