fredag, november 20

(K)räksallad och Bakpotatis

Jaah, det där va inte min grej riktigt. Inget fel på maten i sej så, men det va inte riktigt min smak. Anyway, jag åt kassler. Tihii, nu ligger jag på sängen och ser tv istället. :) Är faktiskt rätt trött. Funderar på att vila ögonen i tjugo minuter eller nått bara. :)

Jag måste få uttrycka mej lite här, återigen ett hästproblem;
Häromdagen, i onsdags va jag och mamma på ridhuset med Smokie. Vi var dock inte ensamma där, brukar vi vara trots allt. Nu ska jag komma till sak, där är ett annat ekipage. En unghäst, antagligen en sent skärd valack. Grejen är den att denna hästan jagas först runt på en longerings volt i galopp i stort sett direkt. Hallå, vadå uppvärmning? Sedan sitter dom upp på denna hästen och skrittar runt några varv, med ledare. Sen sitter dom av och det är klart. Allt detta inom loppet av tjugo minuter. Vart finns det psykologiska?

Jag blir så arg ibland på människors hästhantering. Gaaah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar