lördag, november 28

Regniga gatan....

Detta är itne skoj längre, det har fan regnat varenda dag i över en vecka nu! Lägg ner, jag orkar inte med detta vädret! Det är hemskt, usch! Nu får det banne mej sluta och bli lite juligt tycker jag.

På tal om jul, det är första advent i morgon, inte många dagar kvar till jul och nyår. Weeeeiiiie! vilket innebär kalas i massor. :) Kalas och trevligt sällskap! Vi gillar. På tal om kalas och alkohol (vilket det brukar bli en del när jag är på kalas), så har Alexander Zetterman sågat alkohol och otränade ryttare. Jag tycker i grunn och botten att han har rätt, men inte att det är fel att intaga alkohol ibland. Det är var och ens val. Men Man kanke inte som han säger "super skallen" av sej på kvällen och morgonen efter gå in och rider en stor klass. där går nog allt gränsen. Nej, nån mååtta får det allt vara. Tycker dessutom att han har stark karaktär om det som han säger att han aldrig har druckit alkohol stämmer. Riktigt duktigt gjort med tanke på att mycket sånt erbjuds på tävlingar. (Y) Artikeln finns att läsa här.

Jag måste bara säga att jag också beundrar Malin Bayard som födde barn för tåv månader sen och ska tävlia i Globen i helgen, riktigt tufft gjort. Cool tjej det dära, jag kommer ihåg när hon va ganska grön i kläderna och stod på Göteborg HorseShow. Pinnsmal va hon och så purung. Då va där inga barn födda inte. ;)

Nog snackat om skvaller; idag gller först stallet och fixa massa där, ska slänga ut lite hästar och sånt, sen blir det fix inför kvällen. Julbord och kalas! :D

TTYL(L)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar