torsdag, januari 21

Smokie går som en klocka!

Det är helt otroligt, trots att hon inte varit riden ordentligt på så länge så går hon som en klocka, bär sej och bara goes. Flyter, bekväm att sitta på. Hon behöver lite hjälp ibland, men att hålla om enne och stötta lite i tygeln så sköter hon det. Riktigt redig tös, känns så bra att rida henne alltså! Underbart skönt!

Sitter nu i fåtöljen och väntar på att tiden ska gå, slängde in en hög benlindor i tvätten; tanken är att jag ska hänga upp dom innan jag går och lägger mej sen. :) Dom bord vara klara ganska snart, skönt det! jag vill gå och nana. Måste nog äta nått lätt innan, men annars är jag trött.

I morgon gäller skolan, hela dagen. Ville skippat skiten och jobbat när det erbjöds, men inte då. Fick rådgöra lite med mor min, vilket slutade i att jag blev till skolan istället. Kan nog bli kul, stor del av klassen komer nog va lagom bakis i morgon. Det va bålrunda hos Viktor och sen Lippan, jag dissade bägge och, fattig människa tills på måndag och rider dessutom hellre än åe hänger på Lipz.

Xo and night! (L)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar