onsdag, januari 27

Those were the times...

Satt och kollade igenom mina bilder, och hittade alla bilder på min äskade Darlane som nu vakar över mej i himlen. (F) Min förra tävlingshäst som verkligen gjorde allt för mej, hon tog mej dit jag va, till toppen. Samspelet mellan oss var hårfint och vi var själfränder. Minimala hjälper och finlir va allt som behövdes.

Tyvärr fick jag ta ett tufft beslut att ta bort henne efter en tidssjukdom. Svårigheter att röra sej och möjligheten att rida henne fanns inte. Det enda rätta va att ta bort henne. Låta henne slippa den smärtan hon kände va det enda jag kunde göra. Vetrinärer och massörer friskförklarade en häst som inte kunde gå och visade på hälta varje dag. Jag gjorde ett val som va för henens bästa. (LL)


Darlane groomad och nästan till fullo påklädd inför Hjoko -07
Darlane frisk och kry. Kommer dock inte ihåg vilket år.

Darlane, sista bilderna jag tog på henne. Så lycklig för att få en sadel på sej efter enligt henne eveigheter utan jobb.


Så lycklig för att hon trodde hon skulle få jobba. Darlane va en sån häst som bara grinade när hon inte fick jobba.



Jag kommer aldrig glömma dom vänliga och kärlekfulla ögonen. Ögon som gjorde mej knäsvaga varje gång jag såg in i dom.




Sista tiden, jag grät varenda dag. Jag grät innan, jag grät under tiden, jag grät efter.
Jag kommer aldrig glömma dej, min stjärna.
Du som aldrig svek,
Du som alltid fanns där,
Du som aldrig såg det som en lek,
Du som alltid kommer ha en plats i mitt hjärta, jag svär!
En svunnen tid som jag nu i efterhand fattar hur mycket den gav mej. Tårar, svett och blod, men gud vad jag älskade dej. Även om vi ibland hade våra dåliga dagar och ingenting gick så tog vi nya tag och gjorde det bättre nästa dag. Vi kom så långt, men fick aldrig visa det. En tävling och allt va förstört, vad jag önskaar att vi aldrig åkt dit. Vi kunde stannat hemma och du hade kanske ännu levt. Men ett steg och allt gick åt helvete. Efetr det fick vi en tävling och du gick bättre än någonsin, trots att du stått i nästan två veckor innan det. Helt otroligt, topp tre i tre av fyra klasser. Darlane va helt otrolig, hon ställde alltid upp, oavsett vad!

1 kommentar:

  1. dalslands skönhet du är saknad sen en bra tid till baka... vill snacka med dig igen, smsa mig
    0704542208

    mvh charlie

    SvaraRadera