söndag, maj 17

Blåsig Söndag

Jahopp jahopp, min sista inlägg igår publicerades inte märkte jag nu när jag fällde upp datorn. Skitsamma, det va ändå inget viktigt! Trots att det är söndag idag så ställde jag klockan. Lilla Mormor behövde skjuts till sjukhuset för en läkarkontroll så jag körde henne.

Åkte efter det hem och hämtade Markus och Nala, sen åkte vi hem till Mamma och Pappa. Släppte ut hästarna på betet. Lyckliga dom blir utav gräset. Josie skuttade runt lite som en galning vilket retar rätt mycket gallfeber på mej! Kan hon inte hålla  benen i styr. Trots att jag preppat henne med boots idag så är det ingen garanti för att skorna sitter kvar. Som tur är satt dom kvar när jag va nere för att hämta Silver i alla fall. Han får inte gå på bete hela dagen, för han då han lite farligt tjock. Kolikhästar klarar vi oss utan.

Det blåser som f*n i dag så ingen ridning eftersom ridhuset är upptaget för ponnyhopptävling. Jag och Markus va där en sväng och åt frukost. Hej jävlar(!!!) vad det går när ungarna rider. Snyggt är det sällan heller. MER STILBEDÖMNING ÅT PONNYRYTTARFOLKET!

Eftermiddagen har spenderats i köket. Markus mamma kommer på middag så lite förberedelser har stått på schemat. Vad har ni gjort idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar