onsdag, maj 27

Halvdag, tandhygienisten och munont

God morgon, kanske jag kan säga? Jag har ju nyss vaknat, Ne jag har inte sovit hela dagen, bara några timmar nu på eftermiddagen. Som min rubrik indikerar så jobbade jag bara till tolv idag innan det va dags att åka till Brålanda och tandhygienisten. Ogilla starkt, då jag alltid har förbaskat ont i min mun efter att jag varit där. Mycket tandsten resulterar i smärta när den tagits bort och känslan i munnen är inte alls roligt tycker jag.

Efteråt så är det liksom inte värt att åka tillbaka till jobbet för bara några timmar, så jag åkte hem till Josie och mockade. När jag va färdig i stallet hade jag en sprängande huvudvärk och jätte ont i munnen så jag kastade in handduken med sängen som nästa anhalt. Nu, några timmar senare, är huvudvärken borta tack och lov, det munonda kvarstår med det får jag väll leva med en stund. Det hemskaste är att när jag tagit bort tandsten och sånt så ilar mina tänder massor och hela munnen gör ont. Sånt jag aldrig känner av annars med tandstenen där.

Eftersom jag måste botten förut så blev det inget hästigt idag, mer än mockning. Hade så velat rida och känna av känslan från igår men får nog inse att jag inte mått toppen idag. Fick dessutom den där läskiga känslan av att somna bakom ratten mellan Trollhättan och Brålanda förut. Läbbig känsla! Har ni känt av det nån gång?

Nu måste jag slänga iväg lite mail om fredagens roadtrip.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar