måndag, maj 18

Sooool

Hur har eran måndag varit, bloggisar? Toppen hoppas jag.

Min arbetsdag har varit helt okej, solen har ju lyst med sin närvaro. UNDERBART! Jag hade tänkt rida när jag kom hem, men började greja lite med 'projekt länga ridbanan' och just precis där drog tiden iväg. Regnet stod då runt hörnet, så jag sadlade Josie snabbt och backtränade henne. Jobbigt tyckte hon nog men välbehövligt. Backträningen gör underverk för hästens muskler i både rygg och bakparti. Det är också en krävande aktivitet som tar relativt kort tid. Jag backar aldrig längre än 10-12 minuter. Sedan tillkommer fram- och avskritt-tid.

Stretchade Josie och sen fick hon BoT-täcke på sej. Hon är så rolig att stretcha nu mera. Hon gäspar hela tiden vilket är ett bra tecken då det visar att spänningarna släpper.

Det va min dag, mitt humör sjönk nyss så nu ska jag snart gå och lägga mej. God Natt!♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar