söndag, maj 24

Fullt ös!

God kväll! Hur har eran helg varit? Hoppas den har varit lika bra för er som för mej! Eter vi ätit tacos, jag och M, så somnade jag i soffan i fredags. När maten kommit ner och verkligheten hunnit ifatt mej så insåg kroppen nog hur trött den va efter denna veckan så jag slocknade.

Lika bra det eftersom lördagen började tiiidigt, för att vara lördag i alla fall. Samma tid som klockan ringer på vardagarna ringde den igår morse. För att dagen igår skulle gå ihop så va jag tvungen att rida tidigt, sagt och gjort. Jag och Josie stod på ridhuset innan klockan va sju.

Red ett kort men intensivt pass med en bra känsla. Jag va nöjd när jag klev av efter knappt 30 minuter i sadeln. Men när det är 30 superminuter gör det inte det minsta att det bara vart en halvtimmes ridning. Hemma efter passet va det stretch och lite pussande som stod på schemat innan Josie och Sockan gick ut i hagen.
När klockan slog tio va jag färdig med dagens häst-måsten. Jag och M åkte upp till AWK för att kolla på ett Ifor Williams släp med bodel. Vi kollar runt på släp och lastbilar med bodel för att underlätta tävlandet. IW släpet va i alla fall superfint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar