lördag, maj 9

Sommarbete

Förmiddagen och en del av eftermiddagen har spenderat ute på gärdet och staketjobb till sommarhagarna. Hästarna går nu där ute och myser sej. Jonte är en dramaqueen och har sprungit runt som en galning dom andra tre dök ner i gräset direkt. Han fick inga springkompisar så hans försök till uppmärksamhet var inte så roliga sååå länge.
jag hade tänkt rida nu på eftermiddagen men ärligt talat så är jag helt slut nu! Sen va inte ridhuset vattnat igår så det dammade som fan. Skandal(!) tycker jag för övrigt att det inte underhålls ordentligt. Jag och många andra betalat faktiskt dyra pegar i hyra för att vara där. Då tycker jag banne mej att det är ansvarigas skyldighet att det är ordentligt underhåll, även inför helgerna! Så motivationen är inte på topp just i skrivande stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar