lördag, maj 2

Städlördag

Go kväll bloggisar! Har ni haft en bra lördag? Det hoppas jag verkligen!

Jag började min lördag med att städa huset. Det har verkligen sett ut som ett bombnedslag, kläder och grejjer överallt. Blir lite lätt så här när man bara är hemma och vänder hela tiden. Men nu är det fint igen, bara en stor tvätthög som sakta betas av. *suck* Önskar ibland jag hade ett par maskiner till. Va så pass duktig så jag tog en sväng om sopsorteringen också, massa burkar och glasflaskor har stått i hallen ett tag nu. Skönt att bli av med dom!

Efter städandet åkte jag hem till Mamma och Pappa. Sockan hade kedja för första gången idag, inga problem alls! Hon tog kedjan jättebra och sprang jättefint bredvid mej. Det svåra är att squarea up idag. Hon förstod inte alls det där med att sätta bakfoten jämnt med den andra. Super duktig va våran lilla Socka i alla fall. Helt ofattbart att för elva månader va hon såååå liten fölis, nu börjar hon bli en liten häst istället.

Nala fick ett nytt bad, hon va lite mjällig i pälsen igår. Så jag badade om henne idag, hoppas på att få en bättre päls i morgon. Sen åkte vi hem igen och har vart på kalas hos Markus moster en stund. Jag ligger nu hemma i soffan och M är med sina kompisar i Mellerud på crusingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar