torsdag, maj 14

Himmelfärdstorsdag!

Har ni alla haft en bra dag idag? Jag hoppas verkligen det! Min dag började sent, väldigt sent. Sov ut tills jag vaknade vid elva, fast å andra sidan la jag inte huvudet på kudden förrän vid tre i natt.  Körde på några fram och tillbaka till Lane Loge. Det värsta med att bo på landet att man måste ha chaufförer för utgång. Igår drog jag lotten. Helt okej ändå. Så som sagt jag sov helt enkelt tills jag vaknade - väl behövligt.

Jag och M åt en brunch tillsammans och sen åkte jag hem till Josie, eller till stallet i alla fall. Eftersom min kropp känts som det va sirap som flöt runt i ådrorna idag så bestämde jag mej för att inte rida. Josie gick nere på betet vilket är första dagen på ett par dagar då det regnat och vi inte vill att hästarna ska trampa upp det i vätan. Så hon va nog lika glad av att äta gräs hela dagen. Jag fixade färdigt stallet och hjälpte mamma lite. Fikade med henne och Nattis sen åkte jag hem till M igen.

Jag har varit ordentligt; startat en tvättmaskin och diskmaskin. Sen har jag också klipp våran gräsmatta och hyresvärdens. Tyvärr så fick jag soppatorsk och jag vet inte vart dom har ny bensin eller vad maskineriet skulle tankas med så jaaah. Det blev en fläck kvar i gräsmattan, haha.

Nu sitter jag här under en filt i soffan, funderar på om jag orkar åka och handla lite. Hmm... tål att funderas på tror jag, är så sugen på en fräsch sallad till middag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar