lördag, maj 2

Ovårdat yttre!

You never get a second chance to make a first impression!
Är det nått jag har ont av på tävlingar så är det när hår hänger fram under hatten. Det enda håret som ska komma fram är det som är i nacken; en hästsvans, donut, rosett eller va du nu har. Men när lugg och andra lösa spretiga hårstrån hänger fram under hatten tycker jag det ser förbaskat ovårdat ut. Som om du faktiskt inte bryr dej över huvud taget. Stort dislike från min sida!

När du tävlar, om du så rider trail, pleasure, reining eller på kor så ska du se vårdad ut och faktiskt bry dej om hur du ser ut! Det är din skyldighet, to be honest.

En av min favorit bilder från Kreuth utan spretande hår!
 

1 kommentar:

  1. Haha, vet du, jag var och tävlade i går, och domaren kommenterade faktiskt att det var så trevligt att jag hade satt upp håret i en donut istället för att ha det i en fläta! :-D

    // Fia -HEVONENS
    www.hevonen.horseworld.se

    SvaraRadera