söndag, november 29

As we speak

Diskmaskinen går, tvättmaskinen lika så, det brinner i kaminen och smörgåstårta-lunchen är intagen; Nu kan jag fortsätta med to-do listans nästa punkt.
Sena eftermiddagen ska vigas år lite studier och jag har ockuperat bordet som ni ser.
 
Men först ska jag informera er om helgen. Gårdagen gick i hästens och algebrans tecken, vilken skräll vaah? Det är ju dom två stora grejerna i mitt liv numera, studier och häst.
 
Nattis red igenom Josie en kort stund eftersom hon masserades i fredags ville vi inte rida henne hårt. Hon gjorde klockrena byten, några åt varje håll. Jag va för första gången med och såg det, lycklig matte! Samtidigt fick Sockan gå till skolan och stå i bungys. Nu är det dags att börja tömköra henne för övrigt. Hon sköter sej fint i bungysen och ger efter bra för tryck. Efter stallet så dök jag ner i matteboken och avverkade några timmar där.
 
Vaknade upp idag till världens pissväder, regn och blåst! Mockade och fixade lite snabbt i morse för att sen åka på löshoppning med Harald. Duktiga kille hoppade på riktigt för första gången. Mamma körde hem mej eftersom jag var utan bil och nu sitter jag här.
 
Vi hörs senare!     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar