tisdag, november 17

God morgon tisdag!

Hej på er! Jag varken hann eller orkade kolla in här igår efter jag skrivit på morgonen. Skolan gick i två hundra som vanligt, sen vill inte min dator och skolans nätverk samarbeta riktigt. Grrr....

Planen var; skola till fem, men min mattegrupp va färdiga redan vid två, halv tre. Lycka för mej som skulle hinna hem och rida innan det blev mörkt. Ännu mer lycka när jag kommer hem och Nattis ska åka till ridhuset. Så en kväll på ridhuset igår blev det.

Josie gav mej ingen magiskkänsla, men det va helt okej. Första dagen på correction på säkert två månader så då får jag ta det för vad det är. Eftersom det va träning i ridhuset la jag inte ut några bommar utan bara lullade runt. Hon får gärna lite positionerad åt vänster så va nog med att få hennes vänster bakben in under henne och krävde henne mer åt höger än rak för att förstärka mitt budskap. Till slut hamnade bakbenen på plats och hon jobbade på fint i joggen. I galoppen är det en del arbete med ett genuint driv i från ytterbakben. Generellt är det att hon ska var solid för mina ben och faktiskt samla sej när jag ber om det och inte bara lulla på i samma tempo eller form. Alltså egentligen mer disciplin på mej själv att inte tolerera nått annat än det jag faktiskt ber om.

Nog om gårdagen, vad innebär tisdag. Jooh det ska jag tala om. Klockan nio börjar skolan och dagen ska vigas åt Kop, för lektion och sedan projektarbetet. På tal om klockan nio, nu ska jag slänga på lite smink och börja se ut som folk igen. Vi hörs sen!

1 kommentar: