fredag, november 13

Western riding kväll

Efter en mattefylld dag i skolan så va det skönt att gasa hemöver till Josie. På tal om att köra bil... jag höll på att krocka på vägen hem. Jag kom ur en svacka över ett "krön" med skymd sikt och den jag möter kör mer på min sida än ens på mitten.... Så jag va nere i diket och vände nästan. Hade hjärtat i halsgropen en stund efter där. Jag får alltid en konstig känsla i kroppen när det varit en sån olustig situation. Usch! Det hände inget i alla fall, både jag och bil är oskadda.
Jag har spenderat kvällen med att titta på western riding från worldshow. Fan vad jag längtar tills Josie är solid i sina byten, då ska jag banne mej rida WR. Älskar konsten att kunna guida sin häst på det sättet. Det bästa med sändningarna från the world i år är spola-tillbaka-funktionen. Jag kan börja på första klassen för dagen trots att den började för över fyra timmar sen! 

Det blev änna ingen ridning idag heller, himlen har varit öppen sen jag kom hem tills det blev svart. Förstår mej inte på detta vädret riktigt. *suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar