lördag, november 7

Lördag

En lördag av riktigt höstväder har infunnit sej! Snålblåst och lite regn i luften, men jag har haft en effektiv dag ändå. Har kopplat ström mellan hagarna vilket jag helt glömt bort igår. Vi har i år gjort "korridorer" mellan hagarna för att dom inte ska kunna äta på varandra, läs täcken, över staketen. Vattentunnorna har fått en disk, flyttats och fyllts upp i dom nya hagarna. Hästarna verkar super nöjda ändå.

Som jag sa igår så skulle jag tömköra Josie. Vilket jag gjort också. Den hästen är verkligen den riktiga definitionen av en renavlad pleasurehäst. Hon är då inte så mycket för det där att springa fort. Kolla in filmen så förstår ni vad jag menar. 
En takt/hastighet hon själv valt, en kroppsposition som hon också valt,
inga inspänningar som ni ser. 
Det enda jag gjort är att säga att hon ska gå fortare än skritt och styr,
men i övrigt så hänger linorna och drar i marken.
En fullkomligt själlös häst som jag tvingat att göra vad hon gör, eller hur? 
 
 
Nu blir det lunch, jag är superhungrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar