måndag, november 2

Going dressage?

Jag har ibland tyckt att det är lite löjligt inom dressyrvärlden att dom prackar på sina hästar massa skydd och skit dom inte ska behöva. Men jag har ändrat mej lite; jag vill nu köpa luddboots och höga benpaddar med ett par fina benlindor till Josie. Tänk va söt hon skulle bli!

Så mamma och Nattis skojjade om att jag får köpa en dressyrhäst för att få utlopp för min nya behov. Så jag kikade lite spontant igår... Hittade en fin som jag verkligen tyckte om. Ja okej jag hittade flera!
Bilden är ärligt stulen från annonsen som du kommer till här!
Det hade vart kul att prova på något nytt, men då ska det vara en färdig häst som besitter alla högre skolor. Varför? Jooh, jag har inte den minsta aning om hur det ska kännas att sitta på en häst som byter i varje, piaffar, eller gör passage. Då känner jag det är dumdristigt att sitta och försöka lära en häst som inte kan när jag själv inte kan. Mest idiotiskt kan jag tycka. Faktumet att priset då rullar iväg är ju ett som är säkert. Kolla bara denna läckerbiten här, helt otrolig!   

I do belive I could have done as a dressagerider, I really do!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar