torsdag, november 5

Mitt memoryspel

Memory kanske är fel ord för min studieteknik med "kort", men för mej har det i alla fall funkat perfekt. Dessutom är det lätt för någon annan som inte är insatt att förhöra. Mamma hjälpte mej igår, vi gick igenom alla korten flera gånger.

Jag gjorde mina kort i datorn, men självklart kan man skriva dom för hand i önskad storlek. Jag gjorde i alla fall två kolumner i ett word dokument. I den ena kolumnen skrev jag ett begrepp eller en fråga, vilket blev kortens framsida. I andra kolumnen skrev jag svar/förklaring och det blev då kortets baksida.

Storleken på korten bestämdes av hur mycket text som blev på baksidan, där det va lite text ryckte jag bara enter flera gånger för att få lite storlek på dom. Skriv ut och sen va det bara att klippa efter radlinjen och vika i linjen mellan kolumnerna. FÄRDIGT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar