onsdag, november 11

Landat hemma i min stuga

Eftersom mötet igår inte va slut förrän vid tio så kände jag att åka hem för att bara sova, när M redan skulle somnat och när han åker innan jag vaknat, skulle va lite onödigt, så jag sov över hemma hos mamma i natt.

Dagen idag har gått undan, till frukosten skrev jag mötesprotokollet för igår. Sedan har det vart stallet som gällt hela dagen. Red Josie i morse, idag red jag på vanliga tyglar. Jag har nu under introduktionen av bytena ridit henne på draw reins för att lära henne att hålla sitt huvud på plats och för min eget kontrollbehov. Vi fick till några fina byten trots att jag va utan  min livrem och hängslen. Min plan är att jobba byten veckan ut, sen ska jag släppa det ett tag för att låta det smälta in. Jag tror det passar fint att bryta av detta med en massa tänkande i trailen istället och plocka upp bytena om två tre veckor igen.

Jag har skjutit lite på det, men jag har tagit tag i Sockans utbildning också. Idag gick vi på dagis och stod våra första tio minuter i bungys. Super duktig häst som tog det rätt med ro, tror showmanship träningen spelar in lite där.
Sidepullen sitter lite för långt ner på bilden,
tyckte den satt bra när jag provade ut den i stallet,
men när det blev tryck i den åkte den ner lite,
 så fick göra ytterligare ett hål i den.
Lilla Sockan, hon har att växa i.

Jag har, som rubriken talar om, landat hemma nu efter dagen och ska ta tag i lite städning tänker jag. M ska ha släkt kalas till helgen och här är inte nystädat direkt. Vi hörs senare!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar