tisdag, november 24

Kylan, kom tillbaka!

Jag har kommit fram till att jag har lite hatkärlek till kylan som kom med en käftsmäll innan helgen som var. Jaah, jag fryser röven av mej och tycker det är pest. Jaah, det är skitkallt att stoppa ner fötterna i ett par kalla booots och helt vill jag skippa hjälmen till förmån för en mysig mössa. MEN, det hade verkligen slått till och blivit snorkallt hemma vid så hagarna hade frusit och det var torrt, alltså inga leriga fötter. Nu har det tinat och hagarna är blöta igen. Så trots att jag egentligen vill ha sommarvärme så kan kylan komma tillbaka. Deal?

Hej förresten! Hur mår ni? Jag har kommit lite ur balans med bloggningen; jag har egentligen inte så mycket att berätta. Skolan tar mycket av min tid just nu, med projektarbetet och en riktigt saftig mattekurs. Som ni förstår så är det inte min första prio att skriva här, det är väll dessutom inte så skoj att läsa om mina monotona dagar.

I morgon efter skola står lite speciellt på agendan dock. Skolan jag gick på i låg- och mellanstadiet firar 50 år. Jag ska dit i Gestad LRFs namn och dela ut reflexer till barnen. Roligt! På fredag är det ännu mer LRF arbete, då bygdegården fyller 70år. Som ni inser är det en späckad vecka.

Egentligen borde jag plugga lite matte men kroppen är helt slut, så jag tror att det blir en tidig kväll och en tidig onsdag morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar