lördag, november 7

Samkvämskväll!

Förutom att tråden ska bytas ut i Josies hage så är stängslandet klart. Underbart skönt! Det där med hagbyten för säsongen tycker jag alltid är lite påfrestande, staket som ska fixas och åtgärdas. Så mycket meck och dryg tid som jag gärna ägnat åt något annat. Nu är det i alla fall så gott som klart.

Innan mörkrets inbrott tog jag Josie på en promenad till brevlådan och tillbaka. Det märks att jag prioriterat bort henne under veckan till förmån för studier. En mycket energisk dam hoppade två meter upp i luften när ett stim, heter det stim(???) med tranor/svanar/gäss kom flygande. Galna ponny. I morgon får det blir lite seriös träning, tömkörning med ett backpassinslag tror jag.

Kvällen då, den har varit supertrevlig! Jag och M åkte med några kompisar till Harrys i Uddevalla och åt en underbart god middag. Jag äter typ alltid nått nötkött när jag är ute och idag va inget undantag. Jag älskar en bra medium tillagad nöträtt. Idag blev det nån finare bit på en oxfilé, serverad med rotfrukter och rödvinsås. Jag valde bort potatisgratäng och tog sötpommes istället. Den kocken får plus i kanten, det va suuuuuper gott!

Väl hemma igen slöt några andra kompisar också upp och dom alla sitter i bubblet ute just nu. Jag satt där en stund också, men gick upp nyss. Jag ser nu att klockan slagit lördag, så jag ska kasta in handduken och dejta min kudde. Kort sagt har kvällen varit toppen, vi hörs i morgon.

Niiight biatches! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar