torsdag, april 16

Have been ridin'....

...for quite a time.
Är hemma nu efter en rätt lång ridtur. Va ute en bra stund, bara gled runt och tänkte massa. Tankar som flyger runt i huvudet. Det är helt otroligt att man kan fundera så mycket. Men men.....det är vad jag gör just nu. Just to get it! Anyway, har mockat och grejat i stallet. Nu sitter jag och väntar på att tiden ska gå. Fram till typ nio så jag kan gå och ta in Smokie för nattem. Känns ännu för tidigt att ta in henne, solen lyser, det regnar/blåser inte, hon är täckad - hon kan utan skada gå ute.

Jag lyssnade på radion när jag va ute och red innan och dom pratade om detta att en åklagare fann det olagligt att skriva ut p-piller till flickor under femton år. Detta då det skulle vara som hjälp till våldtäkt, då flickor under 15 år inte är byxmyndiga. Dessutom borde det då bli sex med minderårig, vilket händer rätt ofta, men ändå. Jag vet vad jag tycker om detta;
Jag kan på ett sätt hålla med åklagaren, för att skriva ut p-piller till en tjej under femton år uppmuntrar henne till att ha sex, vilket kanske inte rör henne så mycket, men det kan få förödande konsekvenser för partnern. Denne har sex med minderårig, vilket är olagligt. Det kvittar om flickan är med på det eller inte. Då kan jag förstå hans resonemang faktiskt, men jag tycker att om flickan nu ska ha sex innan hon är femton år så kan hon väll använda kondom, mycket säkrare, både preventivmässigt och sjukdomsmässigt. Jag tycker nog faktiskt inte att en flicka under femton år ska äta p-piller, men det är bara vad jag tycker.

Puuuuussssa! / / Linda<,3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar