söndag, mars 6

Alltså hallå...!

... vädret? Vart in gick snö i vårat avtal? Jag anar att avtalsbrott....

God dag på er! Har ni det bra? Snöar det hos er också? Eller har våren tagit biljetten hem till er istället för till mej?  Det har verkligen snöat konstant sen igår kväll, blötsnö. Jag ogillar verkligen. Men vad hjälper det att gnälla över snön. Jag vaknade strax efter sju i morse och tog mej i kragen och tog tag i dagen. Klädde mej och åkte hem till hästarna. Åt en macka hos mamma innan jag gick till stallet.

Min plan var att säcka Sockan idag igen, men jag tänkte att hon kan ha en hel del energi i kroppen så hon fick gå ut i tjugo minuter under tiden jag fixade i ordning hos Josie. När jag va klar hämtat jag in den röda märren igen och sadlade upp henne. Tog min sacking-bag, som idag gav upp i snön, och gick ner på ridbanan. Det gick mycket fortare för henne att acceptera att jag petar på henne med en påse. Egentligen så är hennes största problem när jag tar den på sätet i sadeln. På själva hästen är det helt okej att slå en påse på henne; rumpan, halsen, benen, huvudet, ja det är inga bekymmer, men i sätet på sadeln, det är äckligt.
När det inte längre var farligt och Sockan stod med ett avslappnat uttryck så slutade vi med det och gjorde gammalt groll. Gå tills linan tar slut, backa tillbaka, gå tills linan tar slut, backa tillbaka. Idag travade vi till och med lite och sidepassade. Duktiga Sockan!

Det är kul att jobba med Sockan, hon är sjukt smart och egentligen inte det minsta rädd av sej utan mest fjantig när hon tror att hon kan vara fjantig.

Jag har landat hemma nu igen och ska ta tag i lite studier. Jag tänker lite juridik. Eftersom jag missar tisdagens juridikföreläsning så får jag läsa extra noga. Jag satt underkvällen igår och filade på ett inlägg från hjärtat också, med reflektion och tillbaka blickar. Ska försöka göra färdigt det också.

Vi hörs senare darlings,
LH♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar