lördag, mars 5

Säckning och puts

Som sagt, idag vaknade jag först vid nio. Jag och Markus åt en god pannkaksfrukost innan vi skildes åt för dagen. Jag och Nala åkte till Gestad och M gick till skogen. Under dagen har jag säckat Sockan som blivit lite fjantig, alltså nyttigt arbete. När hon inte längre brydde sej om att jag "slog" en pappåse på henne så satte jag på körlinorna och lät henne gå ut och backa tillbaka ett par gånger. Hennes mindset var väldigt annorlunda när hon inte var så fjompig över att jag grejjade runt henne och jag fick använda en hel del töm för att få henne att gå framåt.

Jag gjorde också en nödvändiginsats åt Sockans sadel, den har varit riktigt smutsig och lite uuuue. Så på med läderkombi och sedan smörja med läderfett så blev den som ny igen! Som vanligt så var det effax produkter som servade mej i mitt arbete. Effax är verkligen det bästa i mina ögon!
Jag ska erkänna att jag har lite dåligt samvete över att Josies aktivering denna veckan har varit under all kritik. Men utan snösulor och ridhus är det inte så jäkla lätt. Eftersom det dessutom är blötsnö så blir ju styltorna ett faktum fortare än du kan säga snöstylta. Jag är superrädd att hon ska fläka sej bara i hagen liksom.

Nääe, vet ni, nu ska jag gå ut och ta in mina hästar innan mörkret faller. Vi hörs senare!

1 kommentar: