tisdag, mars 22

Är det inte det ena så är det de andra....

Mitt bloggande uteblev igår, jag orkade helt enkelt inte när jag kom hem sent. Har jag ingen ork blir det ändå inget vettigt skrevet känner jag. Better to not!
Som jag sa igår morse så spenderades hela dagen i skolan, jag gasade hem till Josie på eftermiddag. Jag velade rätt mycket om jag skulle rida eller inte... till slut sadlade jag och gick ner på ridbanan. VAD FAN STÅR DÅ EN BIT BORT?!?!?! JOOOH DEN DÄR JÄKLA ÄLGEN! Josie spärrade upp näsborrarna och blåste massor. *suck* Jag övervägde att bara vända och gå till stallet igen. Men gick ett par varv på ridbanan och hon lugnade ner sej lite mer för varje varv. Det där med att skritta fram när jag satt upp visste jag redan när jag ledde henne att jag kunde glömma. Jag skulle behöva jobba henne direkt från det att jag satt upp. Ledde några extra varv och satt upp sen. Joggade henne intensivt i pivoterna, fram och tillbaka. Det bästa är att hålla hennes hjärna väldigt upptagen när hon har det modet. Efter en stund lämnade älgen gärdet för en sväng i skogen, då slappnade Josie av och jag kunde släppa ut henne på lite raka spår. Shit va fin hon var!

Förmiddagen idag har ägnats åt familjeangelägenheter. När det var över, åkte jag upp till Josie. Nattis hade ridit henne en liten stund på förmiddagen för hon hade ridabstinens men det hade inte gått så bra tydligen. Jag hämtade Josie från hagen och sadlade upp henne. Skrittade fram och värmde upp. Joggade i pivoter och släppte ut på raka spår i jog. galet vad min häst är amazing! Ännu mer amazing blev hon när jag bad henne fatta galopp och Josie bara lopar precis som hon gjorde innan dom stängde ridhusen för kvarka. Liksom tre veckors ofrivillig vila och Josie bara levererar! Den hästen är verkligen guld.♥ Jag älskar henne nått så pass!

Nu ska jag sätta mej och ta tag i juridikstudier, tenta imorgon. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar