lördag, mars 26

Härlig morgon!

Klockan tio igår gick jag och la mej efter den där nya serien på fyra, perfekta familjen? Haha komiskt påhitt! Ögonen slöts ungefär i samma stund som jag lagt huvudet på kudden. Jag har verkligen sovit som en gris hela natten, gissa om jag var trött eller? Det hr vart tufft med mycket att bolla runt de senaste veckorna. Nu ska det blir skönt att kunna andas ut lite och samla energi för en ny kraftansträngning.
Att kliva utanför dörren i morse , ut i den friska vårluften, vilken underbar känsla! Det kändes så skönt att veta att jag har en helt oplanerad dag. Där jag faktiskt kan göra vad jag själv vill. Jag klev ju upp redan strax efter sju och åkte hem till Josie, för att jag vill. Att öppna stalldörren och se fyra huvuden som tittar på mej men förväntan i blicken, frukost. En speciell känsla av att känna sej behövd det där, den där känslan som aldrig känns jobbig. När andra människor behöver mej kan det ibland kännas lite betungande. Men att Josie och dom andra hästarna behöver mej, det är en hela annan känsla. Det som inte var så euforiskt var när jag kollade in i Josies box, undrar vilken modell till elvisp hon uppdaterat sej till? 5.0? Fasen av där såg ut, det kommer ta en stund att reda upp.
Vet ni, nu ska jag äta min frukost och sen mysa runt denna påskafton. Vad gör ni idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar