lördag, mars 5

Lördag eftermiddag!

Hej på er! Vilka dagar jag haft, dom her verkligen gått i ett. Det ena har avlöst det andra hela tiden.

Torsdagen spenderades i skolan djupt nere i statistikboken. Det var företagsdag i skolan så det va verkligen folk ÖVERALLT, inte läge att bli folkskygg en sådan dag. Skolan hade bjudit in Kajsa Bergqvist, så jag lyssnade på första halvan av hennes föreläsning. Jag blev superkissig och kom inte in igen. Då blev jag lite trött. Inte så mycket att göra åt det, så jag dök ner i statistikboken igen.

Efter skolan tog jag mej i kragen och svängde ner på Överby och köpte mej nya skor att ha till vardags. Jag går i stort sett alltid i typ tennis-/running skor i stallet. Jag köpte ju mej ett par nya i somras innan vi åkte till Norge men dom vart så söndriga nu att jag fick kramp i foten när jag gick i dom. Det var alltså verkligen tvunget! Lyckades gå ut i från Intersport med två par för niohundra sammanlagt. Nöjdtjej 91. Men mina inköp gasade jag hem till Josie och gjorde i ordning för henne i stallet.

Igår, Fredagen, jaaah, vill ni veta vad jag gjort, kan ni gissa? Jag gjorde mitt första pass på mitt nya jobb. Som alla vet så blir inte jag, eller någon annan student heller för den delen, direkt rik på studiebidraget. För någon månad sen skickade jag in en ansökan och var på intervju i tisdags. Snabba ryck, igår gjorde jag mitt första pass. Det gick jättebra och jag ser framemot fortsättningen. Det ska bli "skönt" att öka på månadens inkomster lite.

Jag åkte hem och hämtade Markus efter jobbet så styrde vi mot Gestad igår. Hästarna ville gå in och det skulle mockas för Josie. Sedan åt vi oxfilé till middag med familjen innan vi åkte hem och jag däckade i sängen i samma stund som jag la huvudet på kudden. En lång dag med många nya erfarenheter, det är krävande men ack så roligt!
Livet har öppnat en ny dörr av möjligheter och jag har klivit in genom den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar