söndag, december 13

Ändrade planer

Min plan idag va ju att åka och rida efter lussehoppningen var klar i ridhuset. Men det blev ändrat, jag kommer till det. Började i alla fall morgonen med frukost med Markus och sen gasade jag upp till Josie för en hel dag där (trodde jag). Släppte ut hästarna och fodrade dom i hagen direkt, trots att dom precis ätit frukost, eftersom det var frost över allt. Jag vill ju inte att dom ska pilla i sej massa frostgräs. Sedan gasade jag och pappa iväg och hämtade två nya balar med hösilage. Skönt att kunna köra in dom när det är ljust ute och sen är vi ju lie dragbilar kort hemma eftersom pappa jobbar borta på veckorna.  Precis när vi kommit hem med balarna och ska köra in dom ringer M och säger att han är hemma för traktorn han skulle ha inte startade. Alltså kunde vi gå ut idag och leta gran.
Så min plan att rida ändrades och Josie fick en skrota i hagen dag. Skyndade mej att mocka och fixa klart i stallet så jag hann hem innan mörkret kom igen. Det va supermysigt att gå i skogen och leta gran, ända tills jag skulle hoppa över ett dike och marken under mej försvann och jag stod med vatten långt över stövlarna. Jäkla skit! Vi hittade en gran precis efter min fadäs och kunde gå hem snabbt igen med halva diket i mina stövlar ungefär.

Nu har jag precis förberett för att göra pizza och ska hopp in i duschen. Mamma och pappa kommer hit och äter tillsammans med Markus mamma och hennes särbo. Hopphopp, jag får ta tag i duschmunstycket här. Vi hörs lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar