fredag, december 4

Jävla storm

Helga har då tagit sitt grepp om lilla Dalsland, det blåser jävel och jag vågade faktiskt inte åka till ridhuset. *suck* Men valet v nog klokt, när jag åkte hem igen förut så ryckte det och slet i min lilla bil utav bara den. Tänk då med ett släp efter.... uääh! Nej, Josie och dom andra spenderade typ två timmar ute under tiden jag mockade i illfart och mamma fixade nytt vatten och hö. Sen kom dom in igen, dyblöta täcken och nöjda ponnisar som fick komma in och tugga hö i skydd från blåsten.

Nackdelen med att bo på slätta och inte ha ridhus hemma eller ha hästen uppstallad där det finns ridhus. Men men, nya tag i morgon.

Jag har som sagt återvänt hem till min lilla stuga; tänt i kaminen, tagit en dusch och ätit lunch. Nu en stor thé-mugg tillsammans med matrisernas underbara ologiska värld.

Vi hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar