onsdag, december 23

Julklappsstress = obefintlig

Hej allihopa! Har jag sagt idag hur mycket jag älskar min häst?!?! Ni vet hon den där Josie, hon är fanimej helt amazing, och idag va hon lite mer amazing! Igår blev en oplanerad vilodag, men det gjorde inte Josie något, hon levererade förut idag ändå. Jag sitter där och tänker jag ska göra en fattning till innan jag slutar... tänkt och gjort... fattar galopp och jag känner hur Josie sätter sej på rumpan och bara håller, håller och håller. Varje galoppsprång framåt så håller hon bara så mycket hon kan; helt plötsligt hade vi galopperat en hel diagonal och en kortsida och Josie håller fortfarande. Där stannade jag och överöste henne med beröm och klapp. Underbara häst gav mej världens ridkänsla idag, bästa julklappen.

Nu känns det lite motigt att inte rida i morgon. Kan man åka till ridhuset och ha denna utsikten istället för att kolla på Kalle Anka, Kan du vissla Johanna och allt annat?

Efter vi kom hem fick hon stretch och sen lunch i sin box under tiden jag åt lunch också. Sedan ut i stallet igen, mockade och fixade. Josies ben har varit lite tjocka på mornarna det senaste så jag har nu lindat in henne i BoT-paddar. Nyoljade hovar också och insmorda ärr.
Jag har varit rastlös deluxe här på eftermiddagen så jag tog mej i kragen och putsade upp mina träns. Just nu rider jag ju bara på mitt mini correction men dom andra behövde en genomgång dom också.

Jag använder effax produkter, dom är bäst enligt mej. Det mörkar inte ner lädret och kladdar inte. Leather combi som rengöring, lite torktid, sen på med läderbalsam. Vill man använda svamp så går det bra, men jag använder trasor. Gamla lakan och handdukar är perfekt, framför allt lakan. Det är liksom ingen idé att tvätta dom utan jag kastar trasan när jag är klar.
Tre träns senare......
Nu ska jag åka in till Brålanda och köpa bingolotter till uppesittarkvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar