måndag, december 7

Fullt ös!

Hej på er! Vilken dag och vilken dag igår, fullt ös kan man nog säga. Gårdagen började med lite frukost här hemma med Markus. Sen åkte vi hem till mamma och pappa. Stallet och fix väntade. Stormen höll fortfarande sitt grepp om Dalsland så hästarna va inne igår också. Josie och Sockan va ute tjugo minuter en halv timma undertiden jag mockade, sen ville dom gå in igen. Dyngsura täcken, yeeey! Jag behöver tvätta mitt och impregnera det, vattnet pärlar sej inte längre på utsidan *sadface*

Vi beslutade oss för att äta hamburgerlunch med mor och far så, när stallet va klart åkte jag och M in till Brålanda och handlade lite tillbehör. På vägen tillbaka fick jag ett infall och ville absolut spela bingolotto, så ringde runt och bjöd in lite människor till oss senare på kvällen. Kvällen blev super trevlig och jag vann två Sverigelotter, woho!

Men innan vi åkte hem ifrån mamma och pappa så ryktade jag av Josie som hade torkat efter sin korta utevistelse. Eftersom hennes ben blir galliga när hon står så mycket på box så lindade jag in henne med BoT-paddar.

Det va gårdagen det, idag då. Jooh, jag va super trött så maxade sovtiden till halv åtta. Masade mej upp och in i duschen. Jag jobbade på det där att bli människa och gasade sen iväg till skolan. Där väntade en kurskollega och arbetet med att sätta ihop rapporten satte igång. Många timmar senare gasade jag hem till Josie. Hästarna hade varit glada när dom fick gå ut idag, tror jag det efter tre dagar på box. Jag mockade hela stallet och fixade massor, min plan va att åka till ridhuset så fort Nattis kom hem..... käftsmäll..... Hon kommer inte hem på länge och där stod jag utan dragkrok.... *suck* Jag är RIKTIGT trött på att vara beroende av nån annans bil!

Nu sitter jag hemma, har ätit middag och slötittar på tv istället, jaja.... ja e int bitter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar