söndag, december 20

Jädrigt effektiv lördag

Gårdagen va så där effektiv att jag ibland undrar hur jag kn vara så effektiv...? Jooh, jag vaknade tidigt trots en sen kväll på Stars and Stripes som för övrigt va lite av en besvikelse. Jag och Markus va där och ät när jag fyllde år och maten av verkligen super god. Så jag beställde samma ryggbiff i fredags, fast den stora på 220gr, eftersom jag va superhungrig. Det va en fin köttbit men den smaka inte nått alls, inte alls vad jag hade förväntat mej. Jaja.
 
Upp tidigt i alla fall och gasade hem till Gestad. Fodrade hästarna och under tiden dom åt frukost mockade jag ridbanan, där hästarna gått under dagarna veckan som varit. Två stora skottkärror blev det, sen sladdade jag ridbanan med hjälp av Nattis för att sedan sätta upp cavalettisar för Josie.
Planen idag va trav cavalettisar och några galoppstuds på linorna för Josies del. Travbommarna är hon super duktig på, det har vi tränat massor på. Men galoppstudsen gick sämre. Nattis var med och det slutade med att Nattis satt upp istället och red henne över studsen. Då gick det mycket bättre. Väldigt nyttigt i alla fall för Josie. Jag fick skritta av efteråt. Så joohvisst uppe i hoppsadel, jeans och tennisskor. Notera att jag och Josie matchar mina skor och hennes benskydd.



Sockan har även hon börjat lite lekskola nu under julen. Fösta gången för henne i tömkörningslinorna och hon skötte sej superbra! Flyttade rumpan direkt och förstod snabbt det där med att gå tills linan är slut och backa tillbaka för gulligull. Det är skoj att jobba med henne för hon förstår allt så snabbt.
 
Sedan kom Markus så käkade vi hamburgare och sedan åkte vi hem och fixade oss i ordning för en kväll med knytisjulbord i Sjuntorp. Vi va hemma ganska tidigt då både jag och Markus var trötta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar