tisdag, december 8

Travcavalettis och lite annat

Efter jag vart här i morse så skyndade jag ut i stallet och släppte ut alla hästar utom Josie. Slängde upp lite cavalettis på ridbanan, sadlade Josie och satte på tömkörningssystemet. först hade jag bommar på bägge volterna i varje kvart, för att sedan ändra om så det blev fem bommar på en linje med travavstånd. Josie va lite stressad i linorna till en början, antagligen lite mycket energi och sen kör jag för sällan för att det ska bli en rutin. Efter en stund slappnade hon av och jobbade på perfekt. Duktiga fina Josie. Det är så skoj att jobba med henne nu när hon inte varit aktiverad på en stund. Öronen står som två spjut framåt och hon bara vill... Det är ett privilegium att få vara med henne dagar som denna.

Efter jag vart färdig med Josie skyndade jag mej i stallet. Hann fixa allt hos Josie och mocka för dom andra innan mamma kom hem med min bil igen. Sedan skyndade jag in i duschen och ät lunch snabbt med mamma. Därefter gasade jag ner till skolan och mötte upp en kurskollega, mer rapportarbete väntade.

Nu har jag parkerat i soffan efter middagen. En lyckad dag måste jag säga. Vi hörs i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar