söndag, december 20

Checkat av söndagens to-do's

Jag va uppe tidigt i morse också och åt lite frukost med min bästa sambo innan vi skiljdes åt för dagen. Åkte hem och fodrade hästarna, sedan drack jag lite kaffe med familjen under tiden dom åt frukost. Sedan stod Sockans lekskola på schemat. Hon var superduktig även idag och planen för imorgon är att börja göra nått annat än att flytta rumpan, gå fram tills linan är slut och backa tillbaka. Låter kanske lite tråkigt, men det handlar återigen om att skapa en rutin. Det ska sitta i ryggmärgen på henne att varje pass i alla fall börjar på samma sätt nu i början. 
Efter Sockan så va det Josies tur, hennes grej idag blev en enkel powerwalk på knappt 2 km. Efter sex dagars arbete kände jag att det va lagom för henne idag. Jag tror hon höll med för stundtals så fick jag nästan dra henne efter mej, haha. I morgon åker vi till ridhuset och fortsätter träningen preseason 2016.

Jag mockade och fixade i stallet så allt var klart för Nattis att ta in hästarna. Sedan fick Nala ett julbad. Jag vet inte riktigt vad hon gjort för hon hade massa lera i pälsen. Men nu är hon ren och fin för att spendera en jul inne.

Jag älskar verkligen dessa dagar när jag kan spendera hela dagarna med mina djur.♥

1 kommentar:

  1. Dagarna man får spendera med sina djur är de absolut bästa!! :D

    Du har väl inte missat tävlingen som pågår på min blogg just nu? Det är en utlottning av ett presentkort från Hästia på hela 1.000 kronor. Bästa julklappen ju! Var gärna med om du har lust - http://www.mollybergh.se/utlottning-av-presentkort-vart-1000kr-21865686

    SvaraRadera