lördag, mars 21

Back home again...

...waiting for dinner.
Nu är jag tillbaka hemma hos Bengtssons. Vi har vart och spelat "riktig" golf inomhus. Riktigt kul faktiskt, men rätt svårt. Anyway, snart är det middag. Vilket jag behöver, är rtt trött och matt. Behöver mest troligt lite mat. Men ska berätta om min dag i Malmö City nu.

Den började med att Mamma kom in och väckte mej vid typ nio, värsta sov morron. Då var det frukost, dusch och hela make-up grejjen och sånt. Sedan gällde shopping för hela slanten. Vi åkte till det nya köpcentret Entré som enligt mej va ganska överreklamerat. Det va verkligen inte så som jag trodde. Butikerna va dom samma som hemma typ och inne i Malmö City. Den end butiken som va nått att ha va New Yorker. Jag gillar den butiken *smile* Entré va typ stort till storleken, det va det enda. Annars hade jag gjort det lika fort som jag gör Överby. Liksom inget speciellt. Anyway, inköp på Entré blev följande;

New Yorker- Bikini och Solglasögon
Lagerhaus- Fem örngott och ett påslakan

Sedan bar det va in till Drottningtorget, jag och Lina gick dit. Där va det italiensk hemgjord glass som gällde. Riktigt gott som vanligt. *smile* Jag med min klassiska blandning, Skogsbär, (Lina säger att det är för jag längtar hem till skogen), Straccitella, och Choklad. Gotti gottgott! Vi kom på det att vi va nog hungriga också, när vi satt där. Det blev varsin italiensk baugette. Jag hade kalkon, mozarella och senap på min. lite udda, men ojoj vad god den vaah!

Mätta och belåtna blev det mer promenad. Nu in till citykärnan. Lacoste va först ut. Inköpen där blev en necessär som matchar min plånbok, samt ett rosa diadem. Fin fint! *smile* Vägg i vägg med Lacoste ligger chokald butiken, Peter Beier. Väldigt bra planerat tycker jag. Där köpte jag självklart mumsig choklad. Även handla jag på beställlning av Nattis. Sedan vandra vi runt i city en stund, Lina budget shoppa också. Bara så alla vet, hon BUDGETshoppa.

Vi köpte även nötter, dock inte för över 100 spänn denna gången, nu höll vi oss på rimligt pris. Efter nötinköp tog vi bussen hem och va hemma en snabbis för at åka iväg igen. Då till minigolfen. Nu är jag hemma. Mat snart!

Puuuuussssa! / / Linda<,3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar